Літературні скарби степової Еллади


Літературні скарби степової Еллади
                        (Уроки літератури рідного краю Новоархангельщини)


      Розділ «Література рідного краю» у програму з української літератури було введено з метою виховання національно-патріотичних почуттів, духовності, любові до рідного краю та рідного слова. Головним завданням на таких уроках є вивчення кращих творів письменників рідного краю, розвиток навичок спілкування з письменниками-земляками, формування почуття гордості за землю на якій живе дитина.
    У чинних програмах з української літератури немає списків рекомендованої літератури, бо це зумовлено територіальними особливостями. Список-перелік творів до уроків літературного краю я готую самостійно, добираю їх, керуючись  загальноприйнятими критеріями відбору художньої літератури (це художня цінність та доступність твору учням відповідно до їх віку та розумового розвитку).
    На таких уроках  учні, отримавши знання, збагачуються духовно, розширюють власний світогляд, розвивають зв'язне мовлення, творчі здібності, пізнавальну активність та самостійність.
   На уроках літератури рідного краю активними помічниками учителя є учні. Завдання групам дослідників я даю заздалегідь. Учні збирають відомості про життєвий та творчий шлях письменника-земляка, добирають  фотографії. Завдання учителя дібрати твори для текстуального вивчення, деякі поезії для вивчення напам'ять, зробити детальний їх аналіз.
    Структура  уроків літератури рідного краю є такою ж як і уроків позакласного читання. Це урок-екскурсія, урок-зустріч з письменником-земляком, розповідь учителя, індивідуальні повідомлення учнів, бесіда, виразне читання уривків із творів, інсценізація фрагментів, краєзнавча екскурсія до музею.
     Готуючись до таких уроків намагаюся сповна використовувати регіональні можливості, систематично накопичую матеріали про письменників-земляків. Зібрані матеріали використовую і в позакласній роботі. Твори, вивчені на уроках літератури рідного краю, спрямовують на поглиблення літературних знань та розвиток критичного мислення школярів.



Загравенко А.Р.,Селецький П.І.,Танський Д.Р.,Друзь І.П.


Комментариев нет:

Отправить комментарий